Jak wybrać odpowiedni program partnerski?

Jak wybrać odpowiedni program partnerski?

4 czerwca 2019 0 przez Redakcja

rogram partnerski to narzędzie, które pozwala na zarabianie pieniędzy bez wychodzenia z domu. Jest to dość popularne rozwiązanie stosowane przez właścicieli blogów i mediów społecznościowych (głównie Facebook oraz Instagram), którzy chcą sobie trochę dorobić. Kwoty jakie może generować program partnerski są zmienne i są zależne od bardzo wielu czynników. Na czym dokładnie polega usługa programu partnerskiego oraz jakie zalety niesie ze sobą to narzędzie? Z jakiej oferty warto skorzystać?

Zasady działania programów partnerskich

Programy partnerskie oferowane są przez sklepy o różnym charakterze – w sieci bardzo łatwo je znaleźć. Głównym celem tego narzędzia jest marketing oraz sprzedaż. Korzystając z programu partnerskiego reklamujesz i sprzedajesz produkty/usługi, a w zamian dana firma dzieli się z Tobą zyskami. Dołączenie do programu partnerskiego jest proste i nie wymaga żadnych specjalnych umiejętności lub spełniania określonych warunków. Każdy może z niego skorzystać i zarabiać bez wychodzenia z domu. Najczęściej wszelkie informacje na temat danego programu partnerskiego są podane bezpośrednio na dole strony internetowej firmy.

Zarabianie na programach partnerskich niektórym osobom przychodzi z łatwością, natomiast inni potrzebują dużo czasu, aby przystosować się do nowego narzędzia i internetowego marketingu. Generalnie metody, poprzez które naliczone zostaje wynagrodzenie różnią się od siebie w zależności od kategorii programu partnerskiego. Najczęściej spotykane rozwiązania związane z naliczaniem pieniędzy to: rozliczenie za kliknięcie, rozliczenie za lead oraz rozliczenie za sprzedaż. Każdy rodzaj nagradzania ma swoje wady oraz zalety, z którymi użytkownik powinien się wcześniej zapoznać. Dzięki temu dokona trafnego wyboru i zyska więcej pieniędzy.

  • Rozliczenie za sprzedaż – od sprzedaży naliczany jest wcześniej ustalony procent. Zyskujesz wtedy, gdy promowany przedmiot ktoś coś kupi.
  • Rozliczenie za lead – pieniądze otrzymujesz wtedy, gdy użytkownik spełni jakąś czynność, np. wypełni formularz subskrypcji.
  • Rozliczenie za kliknięcie – wynagrodzenie jest naliczane wtedy, gdy ktoś kliknie w reklamę/baner.

Czym kierować się wybierając program partnerski

Jeśli nie wiesz jaki program partnerski wybrać, to zastosuj się do kilku prostych zasad, które poprowadzą Cię na właściwą drogę. Jeżeli prowadzisz bloga lub jesteś popularną osobą w mediach społecznościowych, to warto skorzystać z programu partnerskiego o bliskiej Ci tematyce. Wówczas zyskujesz podwójnie – po pierwsze, łatwo jest Ci się dostosować do programu i bez problemów możesz promować dane produkty lub usługi. Po drugie – użytkownicy, którzy Cię obserwują będą zainteresowani promowanymi elementami, bowiem ich tematyka jest bezpośrednio powiązana z Twoimi social mediami. Wtedy zyskujesz zarówno Ty, jak i osoby, które śledzą Twój profil.

Częstym błędem początkujących użytkowników jest przynależność do kilku programów partnerskich równocześnie. Kierując się zasadą „im więcej, tym lepiej” można sporo stracić – istnieje bowiem duża szansa, iż żaden z programów nie wygeneruje pokaźnych zysków, a Ty tylko stracisz swój czas i nerwy. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie rozpoczęcie współpracy z jednym programem partnerskim i przetestowanie go. Jeżeli narzędzie dobrze się sprawdzi i zrozumiesz jaka jest zasada jego działania, możesz małymi krokami zacząć rozwijać skrzydła oraz budować swój budżet.