LifestyleMarketing

Jakie wyróżniamy media społecznościowe w Polsce?

Jakie wyróżniamy media społecznościowe w Polsce?

Media społecznościowe w Polsce, podobnie jak na świecie, cieszą się od wielu lat olbrzymim zainteresowaniem. Portale tego typu pozwalają na stały kontakt z innymi ludźmi, są źródłem rozrywki i informacji, a często stanowią doskonałe narzędzie marketingowe. Jakie wyróżniamy media społecznościowe w Polsce? Z których platform najczęściej korzystają Polacy?

YouTube

Przeprowadzone badania pokazały, że YouTube to wciąż numer jeden, jeśli chodzi o media społecznościowe w Polsce. Wedle statystyk z serwisu korzysta aż 19 milionów naszych rodaków, co daje aż 92% wszystkich polskich użytkowników sieci. Nie ma w tym nic zaskakującego, ponieważ YouTube to prosta w obsłudze platforma, na której każdy może znaleźć coś dla siebie – zamieszczane są tu nagrania skierowane zarówno do dzieci, jak i dorosłych. W serwisie można znaleźć m.in. utwory muzyczne, kreskówki, filmy fabularne i dokumentalne, programy związane z kulturą, sportem, nauką. Nie brak też typowo lifestylowych treści.

Facebook

Niemal równie popularny jak YouTube jest w naszym kraju Facebook, z którego na co dzień korzysta aż 16 milionów ludzi. Facebook uznanie zyskał już dekadę temu, prześcigając tym samym bardzo popularne w tamtym okresie media społecznościowe w Polsce, czyli Naszą Klasę i Grono. Zaletą Facebooka jest możliwość szybkiego uzyskiwania informacji i dzielenia się różnorodnymi treściami lub opiniami z innymi użytkownikami, np. na grupach tematycznych. Wiele osób regularnie dodaje na swoim profilu zdjęcia, nagrania, komentarze lub udostępnia np. filmy z YouTube.

Instagram

Instagram to portal społecznościowy, z którego korzysta niemal 8 milionów Polaków – najczęściej za pośrednictwem aplikacji w smartfonie. Serwis służy przede wszystkim publikowaniu zdjęć i minutowych nagrań, a od jakiegoś czasu także relacji (tzw. instastories), które znikają z konta użytkownika po 24 godzinach od momentu pojawienia się. Instagram to również doskonały sposób na promowanie firm, marek czy osób. Wielu użytkowników zyskuje w serwisie tak dużą popularność i olbrzymie zasięgi, że prowadzenie instagramowego konta traktuje jako zawód i sposób zarobkowania.

Twitter

Z Twittera, w przeciwieństwie do Instagrama czy Facebooka, korzystają dziś przede wszystkim osoby dorosłe. W serwisie oficjalne konta posiada większość polityków, artystów, sportowców i dziennikarzy, którzy często publikują ważne informacje lub wymieniają komentarze z innymi użytkownikami. Charakterystyczną cechą Twittera jest pewne ograniczenie w długości zamieszczanej treści – jednorazowy post może składać się z maksymalnie 280 znaków.

Komunikatory

Mówiąc o tym, jakie media społecznościowe w Polsce cieszą się największą aktywnością, nie można pominąć komunikatorów. Aplikacje te pozwalają na szybki i prosty kontakt ze znajomymi – można prowadzić rozmowy wideo, połączenia głosowe lub po prostu pisać wiadomości i przesyłać pliki. W naszym kraju najwięcej internautów korzysta z Messengera (aż 72%). Drugim najpopularniejszym komunikatorem w Polsce jest WhatsApp (45%), choć różnica w liczbie użytkowników w porównaniu do Messengera jest znaczna.

Udostępnij

O autorze