Reklama na Instagramie – wszystko co warto wiedzieć

0
17

Instagram z roku na rok bije rekordy popularności. W samej Polsce aktywnych kont jest już ponad 6 milionów! Są to nie tylko osoby młodsze, poniżej 13 roku życia ale też nieco starsze jak i dorośli. Aż 80% ludzi codziennie zagląda na Instagrama, aby przejrzeć ciekawe zdjęcia czy dowiedzieć się co słychać u znajomych. Dzięki temu, reklama wyświetlana jest na ogromną skalę. Wiele przedsiębiorców bardzo chwali sobie tę formę marketingu, właśnie ze względu na szeroki zasięg docierającego materiału jak i niezwykle niską cenę w porównaniu z konkurencją. Należy jednak pamiętać, aby operować przede wszystkim grafiką, stawiając niewielki nacisk na prezentowany tekst.

Aktywacja reklamy na Instagramie – przewodnik

Po pierwsze – zaleca się połączenie profilu na Facebooku z Instagramem. Nie jest to zabieg konieczny, co więcej aby udostępnić reklamę nie trzeba posiadać nawet konta Instagramowego, wystarczy sam Facebook. Jednak ze względu na tworzące się w dalszych krokach ograniczenia, zalecane jest wykonanie tego.
W kolejnym kroku należy wybrać cel naszej reklamy. Z dostępnych opcji mamy do wyboru:
Kliknięcie przekierowujące do witryny
Instalacje aplikacji na urządzenia przenośne
Wyświetlenie filmu
Mamy także do wyboru budżet oraz okres czasu w jakim chcielibyśmy udostępniać reklamę,
Następnie, wybieramy grupę docelową, pod względem wieku, płci czy zainteresowań. Jest także opcja wybrania na jakim urządzeniu mobilnym chcielibyśmy wyświetlać reklamę.
Ostatnim, najważniejszym punktem całego procesu jest stworzenie całej reklamy. Przede wszystkim, warto zaznaczyć, iż reklama na Instagramie oznaczona jest znaczkiem „sponsorowane” – także, jeśli ktoś chciałby przemycić ją jako zwykły post, jet to niemożliwe. Należy zapoznać się też z wymowami serwisu:
Reklama w postaci filmu nie może być dłuższa niż 30 sekund.
Maksymalna rozdzielczość obrazu to 1080px x 1080px
Tekst powinien zajmować mniej niż 20% kreacji

Jak wyglądają koszty takiej reklamy?

Koszty reklamy ba Instagramie są stosunkowo niewielkie w porównaniu do innych podobnych serwisów. Opłata pobierana jest w zależności od liczby wyświetleń obrazu. Koszt jednego „kliknięcia” waha się w granicach kilkudziesięciu groszy. Instagram umożliwia nam także udostępnienie reklamy kierowanej dla klientów biznesowych. Wbrew pozorom, jest to także opłacalne nie tylko ze względów finansowych, ale dzięki ogromnemu zasięgowi |tego portalu reklama trafia do dużej rzeszy biznesmenów.

Gdzie pojawi się nasza reklama?

Korzystając z reklamowania się na Instagramie, mamy do wyboru dwie możliwości:

Reklama w aktualnościach ma postać standardowego posta wyświetlanego tak samo jak posty innych obserwujących. Można zostawić pod nim Instagramowe serduszko a nawet skomentować i udostępnić.

Reklama na InstaStory jest funkcją do której Polacy mają dostęp zaledwie od kilku miesięcy. To zdecydowanie bardziej absorbująca uwagę funkcja aniżeli jej poprzedniczka. Pojawi się ona podczas przeglądania InstaStory znajomych, wówczas nie ma możliwości aby komuś umknęła lub została niezauważona.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here