MarketingWiedza

Reklama na Facebooku – garść informacji

Reklama na Facebooku – garść informacji

Facebook to znany portal społecznościowy, który już od dłuższego czasu cieszy się niesłabnącą popularnością i zainteresowaniem wśród milionów użytkowników. Z uwagi na ogromną liczbę osób, które na co dzień z niego korzystają, stanowi on wspaniałą okazję do poszerzenia grupy swoich klientów oraz zwiększenie zysku. Reklama na Facebooku to świetne rozwiązanie dla przedsiębiorców.

Reklama na Facebooku – jak działa?

Jak wspomniano powyżej, Facebook stanowić może narzędzi do pozyskania potencjalnych klientów oraz osiągnięcia zysku. Jednakże, podobnie jak inne działania marketingowe, tak i reklama na Facebooku powinna się odbywać zgodnie z ustalonym planem. Facebook jest bowiem dość dynamiczną platformą, a wdrażane algorytmy cechuje zmienność. Tak więc kampanie reklamowe powinny być zaplanowane od samych podstaw. Dlatego właśnie zwiększenie skuteczności reklamy przekładające się na wyższy zysk wymaga podejmowania określonych regularnych działań. Składa się na to na przykład zatrudnienie menadżera reklam. Taki specjalista od content marketingu potrafi określić grupę docelową oraz sposób wyświetlania reklam. To tylko niektóre z ważnych elementów, które musimy spełnić, aby osiągnąć sukces w kampanii.

reklama na facebooku

Co to jest Facebook Ads?

Cały system reklamowy na Facebooku nosi nazwę Facebook Ads. Ogólnie zawiera się w nim nie tylko ten jeden portal, ale wszystkie social media należące do tej grupy. Facebook Ads pozwala na określenie grupy odbiorców, ustalenie strategii oraz kontrolowanie swojego budżetu. Wszystkie elementy kampanii reklamowej możemy znaleźć w jednym miejscu. Jakie typy reklam można wyróżnić w Facebook Ads? Opiera się to na reklamach ppc, audience network i każdej wybranej przez nas formie. Może być ona dostosowana do potrzeb danego biznesu. Facebook Ads pozwala zarówno na reklamowanie towarów, usług, osób i każdego innego biznesu czy działalności.

Sprawdź także inne formy reklamy – reklama na Instagramie

Reklama na Facebooku oparta na celu

Każda prowadzona kampania reklamowa, zwłaszcza krótkotrwała, powinna być oparta na konkretnym celu, w tym na:

  • konwersji,
  • polubieniach,
  • linkach do strony zewnętrznej,
  • wyświetlaniu zdjęć czy nagrań video
  • zainteresowaniem postem.

Wybór celu wpływa na zasięg reklamy, ilość jej wyświetleń, a w konsekwencji również na jej skuteczność. Poszczególne grupy odbiorców są jednak w różny sposób podatne na przedstawione treści. Nie da się więc jednoznacznie określić, ile cały proces będzie trwał. Patrząc pod kątem wyświetleń reklamy można jednak założyć, jak idą nasze prace. Takie informacje bez problemu znajdziemy w menadżerze reklam. Są tam także szczegółowe opcje targetowania oraz inne ustawienia na poziomie zestawów reklam.

Unikanie automatycznej optymalizacji w reklamie na Facebooku

Automatyczne optymalizowanie kampanii reklamowej jest zasadne w przypadku wielu użytkowników. W przeciwnym razie warto wybierać optymalizowanie manualne, które wpływa na wyższą elastyczność oraz możliwość dostosowania kampanii pod kątem jej potencjalnych odbiorców. Szczególnie właśnie zważając na grupę odbiorców powinniśmy mocno zastanowić się, czy dokładnie targetowanie nie jest lepszym rozwiązaniem. W menadżerze reklam znajdziemy wszystkie potrzebne narzędzia, aby perfekcyjnie dostosować naszą kampanię. Jednak szacowanie grupy odbiorców, a także inne ustawienia reklamy na Facebooku nie są wcale takie proste. Najlepiej więc zatrudnić profesjonalistów. Osoby bez doświadczenia nie będą wiedziały, jak działają poszczególne reklamy i ich ustawienia. Algorytmy Facebooka lubią płatać figle, a specjaliści wiedzą, jak dotrzeć do tej konkretnej grupy odbiorców bez napotykania wielu problemów.

facebook ads

Reklama na Facebooku – sprecyzowanie grupy docelowej

Kreatywności oraz bardzo precyzyjne określenie grupy docelowej pozwala na zwiększenie skuteczności każdej reklamy, niezależnie od tego czy odbywa się ona w świecie wirtualnym czy rzeczywistym. W tym wypadku warto zatem określić tak zwane dane demograficzne oraz geograficzne. Reklama zatem dostosowana będzie do wieku potencjalnej grupy odbiorców oraz miejsca ich zamieszkania. Wszystkie instalacje aplikacji Facebook dają nowe dane, które system automatycznie aktualizuje i dodaje do naszej bazy. Poszczególne reklamy są więc cały czas analizowane i dostosowywane do użytkowników.

Oczywiście grupy odbiorców w każdej branży są inni. Są też różnice w tym, do jak dużej grupy odbiorców chce się dotrzeć. Reklama na Facebooku należy do tej kreacji reklamowej, które działa w oparciu o zbierane dane o użytkownikach, ale nie tylko. To proces analizy swojego rynku, który zwykle ma kilka unikalnych cech. Wszystko składa się na utworzenie najbardziej efektywnej kampanii reklamowej.

Reklama na Facebooku – kontrolowanie skuteczności reklamy

Aby można było skutecznie optymalizować reklamę warto mieć możliwość weryfikowania jej skuteczności. W tym celu, należy umieścić ją w jednym z czterech możliwych miejsc, w tym w formie tablicy w komputerze, tablicy na urządzeniu mobilnym, w prawej części ekranu na stronie internetowej lub poprzez audience network. Prowadzenie pojedynczej kampanii poprzez jedną z wymienionych możliwości ułatwia ocenę jej efektywności oraz w razie konieczności podjęcie dalszych skutecznych działań mających na celu jej optymalizację.

Zobacz także, jakie znaczenie mają kolory w reklamie

Udostępnij

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.