Marketing w biurze rachunkowym – jak osiągnąć sukces?

0
92

W porównaniu z branżami takimi jak usługi lub doradzanie i dostarczanie urządzeń, fachowcy z biur rachunkowych mają pod kątem reklamy zdecydowanie utrudnione zadanie. Efekty pracy takich biur nie mają możliwości być udostępnione na zewnątrz jako reklama. Z tego powodu należy zwrócić uwagę na szczegóły.

Przyjemne dla oka

Marketing w biurze rachunkowym to zagadnienie o tyle trudne, że efektów ich pracy nie może docenić osoba z zewnątrz. Dlatego zajmując się tą branżą trzeba oswoić się z grą pozorów. Pierwszym, co rzuci się w oczy potencjalnego klienta, który odnajdzie stronę w internecie albo otrzyma od kogoś wizytówkę będzie logo.

Jak nietrudno zauważyć kolory logo firm zajmujących się finansami nie są krzykliwe a raczej stonowane. Każdy element jest dobrany tak, żeby na pierwszy rzut oka czuć było dopasowanie i profesjonalizm. Tyczy się to także całych stron internetowych, które poprzez zdjęcia i obrazki kojarzą się ze spokojem i spełnieniem (np. wolnostojący domek z zadbanym trawnikiem oraz dziećmi bawiącymi się przed nim).

Firma godna polecenia

Dla młodych stażem biur marketingowych największym problemem jest zdobycie zaufania wśród potencjalnych, nowych klientów. Mają oni często na usługach przedsiębiorstwo, które zajmuje się już ich księgowością. Można próbować samodzielnie, z pomocą telemarketerów lub przy pomocy internetu próbować docierać z ofertą do właścicieli przedsiębiorstw, jednak to proces bardzo żmudny i nie gwarantujący natychmiastowego efektu.

Dobrym rozwiązaniem jest proponowanie swoim obecnym kontrahentom aby Ci polecali usługi rachunkowe z których są zadowoleni. Często zdarza się, że właściciele firm są ze sobą spokrewnieni albo zwyczajnie znają się i wymieniają między sobą informacje na temat ciekawostek z których korzystają. To oczywiście również proces, który nie trwa mrugnięcia okiem, jednak klient, który przychodzi z polecenia staje się mniej podejrzliwy. Dzięki takiemu układowi potrzeba mniej pracy aby ostatecznie zachęcić go do umowy, po której można rozpocząć współpracę.

W rękach specjalistów

Polska jest krajem w którym nadal panuje przeświadczenie, że jeśli coś ma zostać zrobione dobrze, to trzeba to zrobić samemu. To stwierdzenie jest na szczęście coraz mniej prawdziwe. W przypadku marketingu zawodowcy będą potrafili doradzić w kwestii budowania wizerunku firmy. To pozwoli dopasować kolory wizytówek i portali internetowych w taki sposób, żeby przyciągały wybraną grupę odbiorców. Specjaliści z branży reklamowej zajmą się także pozycjonowaniem strony firmowej, dzięki czemu poszukujący klient zobaczy odpowiednią informację zdecydowanie wcześniej.

Żeby wypromować swoją działalność trzeba mieć przede wszystkim pomysł jak to zrobić oraz jak kierować kolejnymi posunięciami w przemyślany sposób. Konkurencja jest olbrzymia w każdej dziedzinie. Usługi zawodowców od marketingu zdecydowanie ułatwią rozbudowę bazy klientów, tu jednak trzeba mieć na uwadze, że im bardziej doświadczony spec, tym większe będzie jego wynagrodzenie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here